Veel Gestelde Vragen


Hoe te boeken?


Vraag om een reservering via ons online reservering systeem; de planning wordt iedere dag automatisch bijgewerkt. Na ontvangst van uw verzoek sturen wij de bevestiging van uw aanvraag per e-mail vergezeld van een elektronische rekening voor de online aanbetaling via credit kaart; een storting tot 30% van het totale bedrag van uw verblijf (met een minimum van de eerste nacht). Zodra wij uw betaling hebben geregistreerd, wordt uw reservering bevestigd. Het saldo wordt betaald bij aankomst. Eventuele consumpties en andere extras die u ter plaatse heeft geconsumeerd,  kunt u betalen bij vertrek. Wij accepteren betaling per credit kaart, Master kaart of cash (maximaal 1.000 €). Alleen op speciaal verzoek kunt u de aanbetaling voldoen per bankoverschrijving,  Contacteer ons voor de mogelijkheden en voorwaarden.

Onze prijzen


De dagen van aankomst en vertrek zijn flexibel (het is niet nodig om aan te komen en te vertrekken op een zaterdag), maar we vragen u om uw data zodanig te kiezen, dat ze aansluiten bij de bestaande reserveringen; zonder « gaten » van één of twee nachten ertussen.
Onze prijzen variëren afhankelijk van het seizoen en de duur van het verblijf. Voor een prijs opgaaf, gewoon een datum kiezen,  een boeking maken op het online simulatie systeem; deze zal automatisch de best beschikbare prijs weergeven.

De prijzen begrijpen.

De prijs indicatie voor de kamers op de homepage is het tarief voor een verblijf van '4 of meer nachten’ in het hoogseizoen (het laagste tarief) tot het tarief voor een verblijf van 1 nacht in het hoogseizoen (het hoogste tarief). In het laagseizoen (met uitzondering van de schoolvakanties) krijgt u een korting van € 5 per nacht op de weergegeven prijzen. Ons online reserveringssysteem selecteert automatisch voor u de beste prijs voor de door u gewenste data en de duur van verblijf. Voor een goed vergelijk kunt u meerdere simulaties maken en deze vergelijken.

De leeftijds indicaties voor onze tarieven:
Baby: 0-2 jaar;
Kinderen van 2 tot 11 jaar;
Volwassenen: gasten vanaf 12 jaar.
Als extra persoon in de kamers (gelieve elke kamer voor de mogelijkheid te checken), worden de baby's gratis en iedereen vanaf 2 jaar voor € 20 per dag toegelaten. Let op: De kamerprijzen zijn gebaseerd op 2 personen.

Belangrijk:
Onze business is de verhuur van kamers die verschilt van hotels en ‘Gites’ voor de wekelijkse verhuur. In het hoogseizoen worden onze kamers bij voorkeur gehuurd voor een complete week. Onze beste tarieven worden verkregen voor een verblijf van 6 nachten of meer. Kortere verblijven zijn mogelijk, maar alleen als beschikbaar of ‘last minute’, op elk moment, als de gevraagde data onmiddellijk vallen voor of na een bestaande reservering (zie planning online)

Wat is een Chambres d’Hôtes?

Deze details lijken misschien vanzelfsprekend. Maar we hebben ontdekt dat ze het niet zijn voor iedereen ... Des te beter als ze helpen om u beter te informeren over de kwestie.

Een Chambres d’Hôtes (Gasten Kamer) moet niet worden verward met de huur van een huisje (Gîte). In tegenstelling tot een ‘Gîte’, bevindt een Chambre d’Hôte zich altijd in het huis van de eigenaar. Een Gîte is niet te huur voor één nacht, maar voor een langer verblijf. Van oudsher is dat de huur voor een week, maar bij ons, verwelkomen we u vanaf 1 nacht: Onze tarieven zijn afhankelijk van de duur van uw verblijf en van hoog- of laagseizoen.
Een Gîte, in tegenstelling tot een Gasten Kamer, is voorzien van een keuken of kitchenette, U kunt daar, indien u dat wenst, maaltijden bereiden en u bent volledig autonoom. In een Gasten Kamer, integendeel, zijn de kamers niet uitgeruste met een keuken en is het verboden om te eten en te drinken in de kamers, vanwege voor de hand liggende redenen van hygiëne. U kunt iedere avond (behalve woensdag) dineren aan onze Gasten Tafel ( Table d’hôtes ) we zullen voor u een heerlijk diner met lokale, biologische  producten zoveel mogelijk uit onze eigen tuinen bereiden. Reservering vooraf is verplicht in verband met onze planning van de aankopen. (Elke avond, behalve op dinsdag en zondag).
Bij de huur van een Gasten Kamer zijn beddengoed en handdoeken inbegrepen. Er is geen dagelijkse schoonmaak, tenzij de huurder het verzoekt tijdens een langer verblijf.

Table d'Hôtes, wat is inbegrepen en hoe werkt dat?

De maaltijden aan de gastentafel van "La Coustille" zijn samengesteld uit een voorgerecht, een hoofd gerecht, salade, dessert of kaas en 1/4 liter wijn, thé of koffie. Prijzen: 25€ per volwassene (vanaf 12 jaar) en 15€ per kind (van 2 t/m 11 jaar) Babys gratis (0-2 jaar oud). We serveren geen avondmaaltijden op dinsdag en zondag; we raden u dan graag één van de uitstekende traditionele restaurants aan in onze vallei.
We serveren een avondmaal indien minimaal 4 gasten hebben gereserveerd op zijn laatst één dag van te voren.

Documentatie

We hebben toeristische informatie van het gebied ter beschikking om u te helpen uw uitstapjes en activiteiten te plannen in overeenstemming met uw wensen. Wij kunnen u praktisch advies geven en informatie over het weer. We kunnen u wandelkaarten lenen en informeren over de festiviteiten en excursies in onze prachtige vallei. Op onze site vindt u alle belangrijke informatie om uw verblijf bij ons goed voor te bereiden.

Is het nodig om met de auto te komen?

Dat zal afhangen van wat u wilt doen tijdens uw verblijf bij ons: Als u wilt ontspannen aan het zwembad, of in onze SPA; genieten van een massage of Shiatsu sessie, jeu de boules spelen, genieten van de rust en sereniteit, dan is een auto niet nodig. Voor de sportieve mensen, kunt u uw verblijf in Saint Léger les Mélèzes voor een goede week volplannen met van alles wat je te voet vanaf ons huis kunt doen; wandelen in de bergen, de omgeving ontdekken in de nabijgelegen dorpen. In het hoogseizoen is er een supermarkt in het dorp en er zijn ook restaurants ter plaatse.

Als je alle schatten van de vallei en de bergen wilt ontdekken, is een auto heel nuttig. Als u niet beschikt over een auto, waarom niet de huur te overwegen? Op internet vindt u zeer concurrerende huurprijzen. Onder deze omstandigheden, is het zonde om zich de vrijheid te ontnemen die door een auto wordt gegeven. De prijs van de trein en taxi's weegt daar niet tegenop!
Komt u bijvoorbeeld op GAP station aan met de nachttrein van Paris ‘Austerlitz’; op de website van de SNCF, bieden ze deals aan met een lokaal bedrijf (AVIS) en kunt u uw huurauto online reserveren. Lage tarieven worden aangeboden en de mogelijkheid om het voertuig op een afstand van een paar minuten lopen van het station GAP op te halen en af te leveren.

Over onze parkeerplaats?

Het is simpel. We hebben gratis parkeergelegenheid op ons terrein en we bieden gratis parkeren van uw motoren en fietsen in onze garage aan.

Over kinderen

We verwelkomen graag rustige en zorgzame kinderen, onder de verantwoordelijkheid van de ouders. Kinderen jonger dan 2 jaar zijn gratis en we stellen gratis een baby-bed voor hen beschikbaar. Onze SPA is een plek van rust en niet te verwarren met een zwembad. Om deze reden en voor hun veiligheid, is het dat we geen kinderen in de SPA accepteren. ’s zomers is de Jacuzzi niet beschikbaar, maar het verwarmde buiten zwembad verwacht u op het zonnige ‘deck’ voor de nodige ontspanning en pret voor de kinderen (onder begeleiding van hun ouders).

U wilt komen met een hond ... of een kat?

Helaas kunnen we geen honden of katten accepteren in onze kamers.

Voor overige vragen kunt u terecht op onze website in detail of bel ons gerust op: +33 (0) 492 507 674

Annuleringsverzekering


We hebben geen speciale overeenkomst met een verzekeringsmaatschappij, maar elk jaar worden we geconfronteerd met situaties waarin slecht voorbereide reizigers zijn gedwongen om hun reis te annuleren, zonder de voorzorg te hebben genomen (ondanks onze indringende aanbevelingen) tot het afsluiten van een annuleringsverzekering. Om te proberen een ​​paar euro te besparen, verliezen ze hun aanbetaling. Niemand is helaas immuun voor de onvoorziene omstandigheden van het leven. Wij raden u aan een annuleringsverzekering af te sluiten (zie onze algemene voorwaarden).
 
Hier is wat informatie verzameld op de website van de verzekeraar «  Mondial Assistance »…
 
"Wie is behoed voor een medisch of professioneel probleem, zelfs een paar dagen vanaf het begin van de vakantie? Wie kan er zeker van zijn geen bagage te verliezen of geen ongeluk te krijgen?
 

Omdat zich een noodsituatie voordoet wanneer je het minst verwacht, Hulp contracten en verzekeringen bestaan ​​voor u om u bij te staan in deze situaties. "
 
Sommige situaties gebeuren niet alleen bij anderen ...
- Zijn vliegtuig missen
- Ziek worden
- Het verliezen van bagage
- Diefstal of verlies van paspoort voorafgaand uw (vlieg)reis
- Het verliezen van je baan
- Worden overgeplaatst
- Worden uitgenodigd voor een examen
- Ziekte, ongeval, of overlijden van een familielid
- Verergering van een ziekte …

Omdat reizen in het buitenland een minimum van voorzorgsmaatregelen voor vertrek vereist, raden wij u aan een verzekering af te sluiten.
 
Verzekeringsmaatschappijen bieden vaak verschillende niveaus van verzekering, kies er een die alle mogelijkheden dekt.
Niet afsluiten van een reisverzekering is een valse economie!
 
De aanbetaling wordt niet gerestitueerd. We kunnen geen rekening houden met alle risico's van het leven van onze bezoekers. Als u wordt gedwongen om uw verblijf bij ons te annuleren voor een reden die gedekt wordt door uw verzekering dan wordt het geld dat u betaald heeft vergoed door uw verzekering.

We hebben verschillende koppels van vrienden die samen reizen, hoe te handelen?
Belangrijk: Alle deelnemers aan de reis moeten worden geregistreerd op dezelfde polis.
Als om wat voor reden dan ook,  deelnemers gedekt door de verzekering,  hun reizen moeten annuleren, dan hebben de anderen het recht om te annuleren als, en alleen als, het resterende aantal deelnemers kleiner is dan of gelijk aan 2 deelnemers.
Controleer uw verzekering om te weten hoe te handelen als u met meerderen reist.
 
Wees ervan bewust dat de kosten van de verzekering gebaseerd zijn op het bedrag van de reis (en niet het aantal deelnemers).
 
Wij raden u voor uw reis te verzekeren en zeker met inbegrip van het transport gedeelte.
 
Waar een annuleringsverzekering afsluiten? Hier zijn enkele links opgenomen, afhankelijk van uw land van verblijf:


Duitsland
http://www.allianz-assistance.de/
http://www.europ-assistance.de/
 
Zuid-Afrika
http://www.europassistance.co.za/
 
Australië
http://www.onlinetravelinsurance.com.au/
 

Oostenrijk
http://www.allianz-assistance.at/
http://www.europ-assistance.at/
 
België
http://www.mondial-assistance.be/
http://www.europ-assistance.be/
 
Brazilië
https://www.mondialtravel.com.br/
http://www.europ-assistance.com.br/
 
Canada
http://www.allianz-assistance.ca/
http://www.canmednet.com/
 
China
http://www.allianz-assistance.com.cn/
http://www.europ-assistance.com/china/
 
Chili
http://www.mondialtravel.cl/
http://www.europ-assistance.cl/
 
Spanje
http://www.allianz-assistance.es/
http://www.europ-assistance.es/
 
Verenigde Arabische Emirates
http://www.mondial-assistance.ae/

Verenigde Staten van Amerika
http://www.allianztravelinsurance.com/
http://www.worldwideassistance.com/
 
Frankrijk
http://www.mondial-assistance.fr/
http://www.europ-assistance.fr/
 
Griekenland
http://www.e-mondial.gr/
http://www.europ-assistance.gr/
 
Ierland
http://www.mondial-assistance.ie/
http://www.europ-assistance.co.uk/
 
Italië
http://www.e-mondial.it/
http://www.europassistance.it/
 
Japan
http://www.millea-mondial.co.jp/
 
Mexico
http://www.mondialtravel.com.mx/
 
Nederland
https://www.mondial-assistance.nl/
http://www.europ-assistance.nl/
 
Polen
http://www.mondial-assistance.pl/
http://www.europ-assistance.pl/

UK
http://www.mondial-assistance.co.uk/
http://www.europ-assistance.co.uk/
 
Tsjechische Republiek
http://www.mondial-assistance.cz/
http://www.europ-assistance.cz/
 
Rusland
http://www.mondial-assistance.ru/
http://www.europ-assistance.ru/
 
Singapore
http://www.mondial-assistance.com.sg/
http://www.europ-assistance.com/singapore/
 
Zwitserland
http://www.allianz-assistance.ch/
 
De bovenstaande informatie is alleen voor informatieve doeleinden en kan onder geen beding worden beschouwd als bindend.
Alle verzekeringen moeten direct worden gekocht bij de verzekeraar van uw keuze.